CONTACT

Weeshuis Gouda
Spieringstraat 1
2801 ZH Gouda
hello@wshs.nl

FAQ


Veelgestelde vragen

Hotel

Wie is er verantwoordelijk voor het hotelontwerp en de inrichting?

Judith van Mourik is als interieurarchitect betrokken bij de inrichting van het hotel

Wat is Relais & Châteaux?

Relais & Châteaux is een vereniging van hotels en restaurants in particulier bezit wereldwijd, gevestigd in Frankrijk en opgericht in 1954. Lidmaatschap is alleen op uitnodiging. Momenteel zijn er wereldwijd meer dan 500 luxueuze boutique hotels, resorts, villa’s en gastronomische restaurants aangesloten bij Relais & Châteaux.

Wat voor voorzorgsmaatregelen neemt Relais & Châteaux Weeshuis Gouda tegen COVID-19?

Wij nemen de normen en maatregelen met het oog op hygiëne en netheid zeer serieus en zullen er te allen tijde voor zorgen dat de veiligheid van onze gasten en medewerkers voorop staat.

Restaurant

Is er een restaurant aanwezig in het hotel?

Ja er is een restaurant LIZZ en een coffee- en cocktail bar COCO in het hotel. Ons casual fine dining restaurant LIZZ is dagelijks geopend ( 18.00 t/m 21.30 uur) voor gasten en bezoekers en datzelfde geldt voor onze coffee en cocktailbar COCO  (ontbijt, lunch, high tea en cocktails)

Wanneer gaat het restaurant open?

Restaurant LIZZ opent in september 2021. Door de uitdagingen die Covid-19 met zich meebrengt kunnen we niet op volle sterkte open met Restaurant LIZZ zoals we dat voor ogen hebben. Om toch te openen, starten we met een “voorproefje” door middel van een Table ‘d Hote concept.

Op deze manier kunnen wij onze gasten alvast in een gecontroleerde omgeving kennis laten maken met onze visie en de filosofie van wat restaurant LIZZ straks zal gaan bieden.

Is er room service beschikbaar in het hotel?

Ja, er is een room service menu beschikbaar in het hotel.

Is het mogelijk om het ontbijt te nuttigen op mijn kamer?

Ja, ondanks dat we beschikken over een elegante en charmante ontbijtkamer, is het mogelijk het ontbijt op aanvraag op uw kamer geserveerd te krijgen.

Faciliteiten

Is er high-speed internet of wifi in het hotel aanwezig?

Overal in het hotel is wifi beschikbaar. In elke kamer vindt u een iPad met gratis wifitoegang.

Biedt het hotel vervoer of een pendelservice aan?

Hoewel we niet over een eigen pendeldienst beschikken, regelen we graag privévervoer voor u. Wij ontvangen graag een verzoek met uw wensen van u.

Heeft het hotel een zwembad?

Het hotel heeft geen privézwembad. Wel vindt u openbare zwembaden in het centrum van Gouda.

Bevatten alle kamers een kluisje?

Ja, op alle kamers vindt u een kluisje en deze is gratis.

Biedt het hotel niet-rokers kamers aan?

Alle kamers in het hotel zijn niet-rokers kamers. Het is – in overeenstemming met de nationale regelgeving – ook niet toegestaan te roken in de openbare ruimtes van het hotel.

Beschikt het hotel over was- en stomerijdiensten?

Ja, wij beschikken over een was- en stomerijdienst. U dient uw verzoek vóór 09.00 uur in te dienen en u ontvangt uw spullen een dag later vóór 09.00 uur weer terug.

Is er een wisselkantoor in uw hotel aanwezig?

Onze front desk medewerkers informeren u graag naar de mogelijkheden van banken in de omgeving

Praktische informatie

Waar kan ik parkeren?

U kunt eerst naar het hotel rijden, uw bagage afgeven en uw kamersleutel ophalen en vervolgens uw auto parkeren. Uiteraard kunt u ook rechtstreeks naar het dichtstbijzijnde parkeerterrein rijden.

De dichtstbijzijnde parkeerplaats is Klein Amerika. Zie hier.

Vanaf daar is het 5 minuten (400 meter) lopen naar Relais & Châteaux Weeshuis Gouda

Waar kan ik mijn fiets stallen?

Wij beschikken niet over een afgesloten fietsenstalling voor gasten die met een fiets komen. U kunt uw fiets in de straat parkeren, rondom de kerk. We zorgen er wel voor dat uw fiets ’s nachts (van 22.00 – 08.00 uur) in een afgesloten ruimte wordt gestald.

Wat zijn de in- en uitchecktijden?

U kunt inchecken vanaf 16.00 uur en uitchecken tot 11.00 uur.

Is het een probleem als ik laat arriveer?

Wij staan 24/7 tot uw beschikking en zijn blij u te mogen verwelkomen. Ook na middennacht.

Kan ik ook kiezen voor een late check-out?

Ja, wel gebaseerd op beschikbaarheid. Wenst u meer informatie omtrent een late check-out? Neem dan even contact op met onze Front Desk op de avond vóór of de ochtend van vertrek.

Met welke creditcards en bankpassen kan ik betalen?

We accepteren alle gangbare creditcards en bankpassen zoals Visa, Mastercard, Maestro en American Express.

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?

Lees aandachtig de details van onze annuleringsvoorwaarden bij het maken van een online reservering, aangezien ze verschillen van tarief tot tarief.

Wat als ik iets heb laten liggen of kwijt ben geraakt in het hotel?

Voor voorwerpen die u bent vergeten of verloren in Weeshuis Gouda, bar COCO of restaurant LIZZ, kunt u zich altijd wenden tot de receptie. Zij zullen u verder informeren en/of op weg helpen.

Wat zijn de GPS codes van het hotel?

Onze positiebepaling is als volgt: Lengtegraad = 52.0104947 en Breedtegraad = 4.7130957.

Kan ik een tour of event boeken in of via uw hotel?

Wij kunnen verschillende type tours in Gouda of de nabijgelegen steden voor u regelen. Wij helpen u graag met uw restaurant- of theaterreservering of andere boekingen.

Zijn huisdieren welkom?

We zijn dol op dieren en daarom mag u deze ook meenemen. Wel geldt dit alleen voor dieren die lichter zijn dan 8 kilo. Ook ontvangen we graag op voorhand een verzoek van u.

Wat is het dichtstbijzijnde vliegveld waar ik met een privévliegtuig kan landen?

De dichtstbijzijnde luchthavens zijn Rotterdam The Hague Airport, maar 28 km bij Gouda vandaan en Amsterdam Schiphol Airport op 43 km van Relais & Châteaux Weeshuis Gouda.

Boek nu
top